Despre ce nu se vorbește: Hărțuirea în timpul masajului | velvesa.ro

Despre ce nu se vorbește: Hărțuirea în timpul masajului

3.11.2022Viața maseuruluiCitire până la 10 minut

Baza masajului este încrederea. Clientul își pune corpul deseori semigod în mâinile terapeutului, iar terapeutul își dedică timpul, energia și atingerea terapiei. Din păcate, uneori există și cazuri în care încrederea este ruptă de comportamentul neadecvat al clientului. Cum să abordăm o astfel de situație?

Stabiliți unde sunt granițele

Unde sunt granițele?

Tema hărțuirii este deosebit de sensibilă în domeniul masajului și al terapiei. Atingerea din timpul masajului ar trebui să fie întotdeauna profesională, pe de altă parte, nu rece și pur tehnică. Maseurii își pun energia în masaj și scopul lor este să ajute clientul cât mai bine cum știu. Dar oamenii au adesea idei diferite despre masaj și limitele terapiei.

Desigur, un capitol special este comportamentul inadecvat al terapeutului însuși, fie că este maseur sau maseuza. Atât clientul, cât și terapeutul au dreptul să se simtă în siguranță în timpul masajului. Viitorul maseur ar trebui să se familiarizeze cu această problemă deja în timpul predării la cursurile de masaj și în școli.

Aproape fiecare terapeut se va afla într-o situație dificilă în timpul carierei. Adesea nu este posibil să stabilim clar ce comportament depășește limita și trebuie să ne urmăm propriile sentimente. Este nepotrivită o glumă ușor șargantă de la un client obișnuit, cu care ne înțelegem altfel ? A fost acea atingere a coapsei accidentală sau trebuie să fii atent?

Cum să eviți un hărțuitor

Din fericire, masajele și terapiile nu mai sunt văzute ca un fel de ramură a serviciilor sexuale (cu posibila excepție a tehnicilor tantrice). În ultimele decenii, însă, au existat anumite schimbări în percepția eticii și moralității, atât în spațiul public, cât și în cel privat.

Deci, cum stabiliți reguli clare? Baza este comunicarea clară. Și asta pe toate platformele, fie personal, telefonic sau în spațiu virtual.

Echipament în sala pentru masaj

Sala de masaj
Sala de masaj ar trebui să fie cu siguranță confortabilă și să dea impresia de confort. Dar, în același timp, trebuie să indice clar că oferă masaje și nu servicii cu atingere sexuală. Alegerea culorilor și a echipamentului poate susține în mod corespunzător această impresieSe potrivesc pe perete afișele anatomice și sunt, de asemenea, un plus adecvat ar fi modelele anatomice , prin care le puteți explica clar clienților esența dificultăților lor.

Site-uri web și spațiu virtual
Site-ul dvs. poate spune clienților multe despre dvs. Descrieți clar și exact ceea ce faceți, misiunea și motivația dvs., de ce sunteți maseur și oferiți, de asemenea, o privire de ansamblu asupra educației dvs.

Descrieți tehnicile de masaj pe care le stăpânești, publică o listă clară de prețuri. Clienții vor aprecia dacă menționați pe scurt ce probleme de sănătate puteți rezolva, ce tehnică este potrivită, cu ce îi puteți ajuta. O scurtă descriere a modului în care are loc de fapt masajul și a ceea ce se poate aștepta de la acesta va ajuta clienții care nu au avut încă un masaj să ia o decizie.

Comunicarea personală
Nu uitați de dreptul dvs. de a refuza un client care nu vi se pare corect la prima vedere. Și nu vorbim doar de contraindicații evidente ale masajului, cum ar fi un client sub influența alcoolului, substanțelor psihotrope sau o persoană murdară cu miros corporal neplăcut, ci și despre aroganța sau exprimarea inadecvată a potențialilor clienți. Și acest lucru este valabilatât pentru femei cât și pentru bărbați.

Când comunicați, este recomandabil să folosiți un limbaj profesional și expresii,care să fie lipsit de ambiguitate. Întrebați ce dorește clientul „un masaj de relaxare pentru a relaxa mușchii, în special spatele” în loc de un simplu „masaj de relaxare, de relaxare”. Vorbiți despre sistemul muscular-scheletic, mușchi, articulații, tendoane, fascia, coloana vertebrală și discurile intervertebrale. Veți vedea imediat dacă clientul este interesat să afle ceva despre corpul lui.

Prin urmare, întrebările nepotrivite pentru clienți atunci când fac o întâlnire vor fi: Cum vă simțiți? Simți dureri musculare sau rigiditate în spate, gât, partea inferioară a spatelui? Faceți sport sau efectuați activități fizice solicitante? Care va fi scopul nostru în timpul masajului – ameliorea durerii sau vreți un masaj relaxant pentru odihnă generală și relaxarea mușchilor și articulațiilor? Cum ați auzit de mine, m-a recomandat cineva?

Puteți găsi sprijin din partea colegilor

Angajatorul ca suport
Dacă aunteți angajat, puteți să-l întrebați pe angajator ce se poate face dacă vă simțiți hărțuit de un client. Angajatorul este obligat să protejeze și interesele dvs., nu numai interesele clientului, în detrimentul sentimentului dumneavoastră de securitate și integritate. În calitate de maseur, trebuie să urmați codul de etică al maseurului, iar clientul ar trebui, de asemenea, să respecte standardele generale de etică și decență. Întrebați despre procedurile și protocoalele de comportament în situațiile în care un client vă hărțuiește sau vă amenință. Deși aceste situații nu apar des, ele pot fi cu atât mai neplăcute. Nu strică să fiți pregătit și să știți că aveți sprijin în colegi și în conducere.

Este hărțuire?

După cum am menționat, limitele atunci când evaluăm deja un anumit tip de comportament ca fiind enervant și nepotrivit pot fi ușor individuale. De exemplu, o erecție poate fi un răspuns fiziologic al corpului la atingere, pe care un bărbat nu îl poate controla prin voință și nu însemnă neapărat o expresie a dorinței. Fiecare maseur are probabil clienți cu experiență care suspină ușurați atunci când atingeți locul potrivit de durere.

Modul în care reacționăm la comportamentul „la limită” depinde și de experiența noastră personală, natura, relația cu clientul și sentimentul actual. Este neplăcut dacă un anumit comportament ne provoacă sentimente de supărare, rănire, vinovăție, rușine sau furie. În astfel de circumstanțe, cu siguranță nu suntem capabili să efectuăm un masaj bun, iar experiențele extrem de neplăcute ne pot face dezgustați de munca maseurului în ansamblu.

Nu judecați în grabă, ci aveți încredere în propriile voastre instincte
Probabil că nu este posibil să ne pregătim suficient de bine pentru orice fel de situație neobișnuită, dar ar trebui cel puțin să ne gândim la ele și să alegem o strategie din timp. Reacțiile în ambele direcții sunt nepotrivite - prea agresive și prea pasive.

Aveți încredere în instinctele dvs. și fiți atenți dacă clientul are un discurs sau un comportament neobișnuit:

  • clientul solicită un masaj fără a acoperi anumite părți, inclusiv cele intime, sau dorește să rămână complet gol,
  • atingerea prea frecventă a propriului corp pe zone intime sau erogene,
  • comentarea muncii maseurului, ceea ce indică un interes pentru activități cu orientare sexuală,
  • prezentare și afișarea inutilă a corpului gol,
  • atingere necorespunzătoare.

Desigur, unii clienți sunt pur și simplu calzi. Corectarea poziției corpului, părților intime sau sânilor la început și în timpul masajului este normală și acceptabilă. Și să fiu sincer, complimentarea mâinilor iscusite ale maseurului nu trebuie să însemne nimic rău.

Dar dacă se adună sentimente neplăcute în dvs. și vedeți semne crescânde că ceva nu este în regulă, trebuie să comunicați clar, să definiți limitele în mod asertiv și să stabiliți în ce spirit va avea loc terapia.

Masajul are limitele lui

Linia a fost clar depășită
Experții în autoapărare oferă îndrumări despre cum să te comporți în situațiile în care nu există nicio îndoială că un client te hărțuiește sexual. Alegeți o soluție pașnică, oricât de dificilă ar părea.

Se recomandă următorii pași și proceduri:

  • acoperirea clientului, creează o barieră fizică și psihologică între el și dvs.,
  • stai mai departe de patul de masaj, departe de la indemana clientului și spre ușa, astfel încât să aveți o cale de evacuare liberă,
  • dacă este necesar, luați-vă telefonul mobil și cheile pentru a suna pentru ajutor sau încuiați-vă dacă situația escalează,
  • stați ferm, nu vă trântiți, sprijiniți-vă de picioare și îndreptați-vă corpul,
  • dacă este posibil, priviți clientul cu fermitate în ochi,
  • folosiți o voce calmă și puternică, nu strigați sau șoptiți,
  • nu atingeți clientul agresiv, acesta ar putea să-l interpreteze ca pe un atac,
  • comunicați clar, înțeles și concis, descrieți situația și propuneți o soluție.

Puteți folosi, de exemplu, următoarele propoziții:
Nu-mi place ce faceți/ziceți. Acest masaj/terapie nu va continuadin acest punct de vedere.
Consider că, comportamentul dvs. este inadecvat. Închei întâlnirea de astăzi. Vă rog să vă îmbracați și să plecați.
Am observat că de multe ori vă reglați poziția pe patul de masaj. Stați inconfortabil?
Vă rog să folosiți un cearșaf pentru a vă acoperi corpul. Zona de dressing este în spatele paravanului, poftiți.
Nu mă interesează complimentele de acest gen. Finalizăm masajul în liniște. Dacă nu vă place, puteți pleca.

Orice indiciu de hărțuire trebuie comunicat cu sensibilitate, dar imediat și deschis. Comunicarea sinceră dezvăluie adesea modul în care clientul percepe situația sau îl descurajează de la un comportament inadecvat. Atat clientul cât și maseurul au dreptul la un masaj într-un mediu sigur și plăcut.

Articolul nostru v-a inspirat, pentru ceva nou, însă vă lipsesc echipamentele necesare?
[blue_block_text]

Comentarii la articol 0

Fiți prima persoană care adaugă un comentariu.

Acest site utilizează cookies, pentru a vă putea oferi cea mai plăcută experiență ca utilizator. Mai multe informații