Despre ce nu se vorbește: Hărțuirea în timpul masajului

3.11.2022Viața maseuruluiCitire până la 10 minut

Baza masajului este încrederea. Clientul, își pune deseori corpul semi-gol în mâinile terapeutului, iar acesta din urmă, acordă terapiei timpul său, energia și atingerea. Din nefericire, câteodată apar și cazuri, în care încrederea este deteriorată de comportamentul nepotrivit al clientului. Cum facem față unei astfel de situații?

Stabiliți unde sunt granițele

Unde sunt limitele

Tema hărțuirii este deosebit de sensibilă în domeniul masajului și terapiei. Atingerea din timpul masajului ar trebui să fie întotdeauna profesională, pe de altă parte, nu rece și pur tehnică. Maseurii își pun energia în masaj și scopul lor este să ajute clientul cât mai bine, așa cum știu. Dar oamenii au adesea idei diferite despre masaj și limitele terapiei.

Desigur, un capitol special îl reprezintă comportamentul nepotrivit al terapeutului însuși, fie el maseur sau maseuză. Atât clientul, cât și terapeutul au dreptul să se simtă în siguranță în timpul masajului. Viitorul maseur ar trebui să se familiarizeze cu această problemă deja din timpul cursului, sau a școlii de masaj.

Aproape fiecare terapeut se va afla într-o situație dificilă în timpul carierei. Adesea nu este posibil să stabilim clar, ce comportament depășește limita și trebuie să ne urmăm propriile sentimente. Este nepotrivită o glumă ușor deocheată de la un client constant, cu care dealtfel ne înțelegeam bine? A fost acea atingere a coapsei accidentală, sau trebuie să fiu atent/ă?

Cum să evităm hărțuirea

Din fericire, masajele și terapiile, nu mai sunt văzute ca un fel de ramură extinsă a serviciilor sexuale (cu posibila excepție a anumitor tehnici tantrice). În ultimele decenii, însă, au existat anumite schimbări în percepția eticii și moralității, atât în ​​spațiul public, cât și în cel privat.

Deci, cum stabilim niște reguli clare? Baza este comunicarea clară. Și asta pe toate platformele, fie în persoană, prin telefon, sau în spațiu virtual.

Echipament în sala pentru masaj

Camera de masaj
Camera de masaj ar trebui să fie cu siguranță confortabilă și să dea impresia de confort și relaxare. Dar, în același timp, trebuie să indice clar că aici se oferă masaj și nu servicii de natură sexuală. Alegerea culorilor și a echipamentului poate susține în mod corespunzător această impresie. Pe pereții unei astfel de încăperi se potrivesc afișele anatomice iar un accesoriu potrivit sunt și modelele anatomice, cu ajutorul cărora, le puteți exemplifica clar clienților, natura afecțiunilor pe care le au.

Site-ul și spatial virtual
Site-ul dvs, poate spune clienților multe despre dvs. Descrieți clar și precis ceea ce faceți, misiunea și motivația dvs, de ce ați ales meseria de maseur și ce fel de tratamente oferiți, de asemenea, oferiți o imagine de ansamblu asupra educației și specializării dvs.

Descrieți tehnicile de masaj pe care le stăpâniți, publicați o listă clară de prețuri. Clienții vor aprecia dacă menționați pe scurt ce probleme de sănătate puteți rezolva, ce tehnică este potrivită pentru acestea, cu ce îi puteți ajuta. O scurtă descriere a modului în care are loc de fapt masajul și a ceea ce se poate aștepta de la acesta, va ajuta clienții care nu au fost încă niciodată la un masaj, să ia o decizie.

Comunicarea personală
Nu uitați de dreptul dvs de a respinge un client, care nu vi se pare corect de la prima vedere. Și nu vorbim aici, doar de contraindicații evidente ale masajului, cum ar fi un client sub influența alcoolului, substanțelor psihotrope, sau o persoană murdară cu miros corporal neplăcut, ci și despre aroganța, sau exprimarea inadecvată a potențialilor clienți. Iar acest lucru este valabil pentru ambele sexe.

Când comunicați, este recomandabil să folosiți un limbaj profesional și expresii fără ambiguitate. Întrebați dacă clientul dorește un „masaj de relaxare pentru relaxarea mușchilor, în special a spatelui” în loc să menționați doar „masaj de relaxare și detensionare”. Vorbiți despre sistemul musculo-scheletic, mușchi, articulații, tendoane, fascia, coloană vertebrală și discuri intervertebrale. Veți vedea imediat dacă clientul, este într-adevăr interesat să afle câte ceva despre corpul lui.

Prin urmare, întrebările potrivite pentru clienți atunci când aceștia doresc să se programeze la dvs, vor fi: Cum vă simțiți? Simți dureri musculare sau rigiditate în spate, gât, partea inferioară a spatelui? Faceți sport sau efectuați activități fizice solicitante? Care va fi scopul nostru în timpul masajului - să ameliorăm durerea, sau doriți un masaj relaxant pentru detensionare generală și relaxarea mușchilor și articulațiilor? Cum ați auzit de mine, m-a recomandat cineva?

Puteți găsi sprijin din partea colegilor

Angajatorul ca susținător
Dacă sunteți angajat, puteți să-l întrebați pe angajator, cum ar trebui să procedați, în cazul în care vă simțiți hărțuit de către client. Angajatorul este obligat să protejeze și interesele dvs, nu doar interesele clientului, în detrimentul sentimentului dvs de securitate și integritate. Dvs în calitate de maseur, respectați codul de etică al maseurului, iar clientul ar trebui, de asemenea, să respecte standardele generale de etică și decență. Întrebați despre procedurile și protocoalele de comportament în situațiile în care un client vă hărțuiește sau vă amenință. Deși aceste situații nu apar des, ele pot fi cu atât mai neplăcute. Nu strică să fii pregătit și să știi că ai sprijin din partea colegilor și a conducerii.

Este hărțuire?

După cum am menționat, limitele, atunci când evaluăm deja un anumit tip de comportament ca fiind enervant și nepotrivit, pot fi ușor individuale. De exemplu, o erecție poate fi un răspuns fiziologic al corpului la atingere, pe care un bărbat nu îl poate controla cu voința sa și poate să nu însemne o expresie a dorinței. Fiecare maseur cu experiență, are probabil clienți, care suspină ușurați atunci când le atingi locul dureros.

Modul în care reacționăm la comportamentul „la limită” depinde și de experiența noastră personală, natura, relația cu clientul și sentimentul actual. Este neplăcut dacă un anumit comportament ne provoacă sentimente de supărare, rănire, vinovăție, rușine sau furie. În astfel de circumstanțe, cu siguranță nu putem efectua un masaj bun, iar experiențele extrem de neplăcute ne pot face dezgustați de munca de maseur în ansamblu.

Nu judecați prea repede, dar credeți în propriile instincte
Probabil că nu este posibil să ne pregătim suficient de bine pentru orice fel de situație neobișnuită, dar ar trebui cel puțin să ne gândim la ele și să alegem o strategie din timp. Nepotrivite sunt reacțiile în ambele direcții - prea agresive, sau prea pasive.

Aveți încredere în instinctele dvs. și fiți atenți dacă clientul are un discurs sau un comportament neobișnuit:

  • clientul solicită un masaj fără a acoperi anumite părți, inclusiv cele intime, sau dorește să rămână complet gol,
  • atingerea prea frecventă a propriului corp pe zone intime sau erogene,
  • comentarea muncii maseurului, cu afirmații care indică un interes pentru activități cu orientare sexuală,
  • etalarea, sau afișarea inutilă a corpului gol,
  • atingeri nepotrivite.

Desigur, unor client le este pur și simplu cald. Corectarea poziției corpului, părților intime, sau sânilor, la început și în timpul masajului este normală și acceptabilă. Și să fiu sincer, complimentarea mâinilor iscusite ale maseurului nu trebuie să însemne nimic rău.

Însă, dacă în interiorul dvs se adună sentimente neplăcute și observați semne crescânde a faptului că ceva nu este în regulă, trebuie să comunicați clar, să definiți limitele în mod asertiv și să stabiliți în ce spirit va avea loc terapia.

Masajul are limitele lui

Limita evident depășită
Experții în autoapărare oferă îndrumări despre cum să te comporți în situațiile în care nu există nicio îndoială că un client te hărțuiește sexual. Alegeți o soluție pașnică, oricât de dificilă ar părea.

Se recomandă următorii pași și următoarele proceduri:

  • acoperiți clientul, creând astfel o barieră fizică și psihologică între el și dumneavoastră,
  • stați mai departe de patul de masaj, mai departe de client, astfel încât să nu vă poate atinge și orientat spre ușă, astfel încât să aveți o cale de ieșire sigură,
  • dacă este necesar, țineți la îndemână telefonuul mobil și cheile, pentru a suna pentru ajutor, sau pentrua putea încuia ușa pe dinafară, în cazul în care situația se intensifică,
  • stați ferm, nu vă îndoiți, sprijiniți-vă bine pe de picioare și îndreptați-vă corpul,
  • dacă este posibil priviți clientul direct în față,
  • utilizați un ton al vocii calm dar ferm, nu strigați și nu șoptiți,
  • nu atingeți cluientul într-un mod agresiv, acesta ar putea considera acest lucru drept atac,
  • comunicați clar, exact și inteligibil, descrieți situația și propuneți soluția.

Puteți utiliza de exemplu următoarele propoziții:
Nu îmi place ceea ce faceți / spuneți. Acest masaj / terapie, nu va continua în asemenea condiții.
Eu consider comportamentul dvs ca fiind inadecvat. Închei întâlnirea de astăzi. Vă rog să vă îmbracați și să părăsiți încăperea.
Am observat că vă ajustați des poziția pe patul de masaj. Sunteți confortabil?
Vă rog să utilizați cearșaful pentru a vă acoperi corpul. Zona pentru schimbarea hainelor este în spatele paravanului, poftiți.
Nu sunt interest/ă de complimente de acest gen. Hai să încheiem aceast ședință de masaj în liniște. Dacă lucrul acesta nu vă mulțumește, puteți pleca.

Orice indiciu de hărțuire trebuie comunicat cu sensibilitate, dar imediat și deschis. Comunicarea sinceră dezvăluie adesea modul în care clientul percepe situația sau îl descurajează de la un comportament inadecvat. Atât clientul, cât și maseurul au dreptul la un masaj într-un mediu sigur și plăcut.

Articolul nostru v-a inspirat, pentru ceva nou, însă vă lipsesc echipamentele necesare?
[blue_block_text]

Comentarii la articol 0

Fiți prima persoană care adaugă un comentariu.