Pentru ce are nevoie maseurul de asertivitate?

10.10.2023Viața maseuruluiCitire la 5 minut

Cu siguranță ați citit odată, un profil al unui absolvent al cursului de maseur la o școală secundară de medicină, sau un anunț cu cerințe pentru angajarea unui maseur. Pe lângă dexteritatea manuală și calitățile fizice, caracteristicile cheie sunt empatia și răbdarea, dar și capacitatea de comunicare, disponibilitatea de a ajuta și asertivitatea. Ce înseamnă ultimul cuvânt și de ce asertivitatea îmbunătățește calitatea muncii maseurului?

Asertivitatea este o tehnică de comunicare semnificativă

Ce este asertivitatea?

Nu toată lumea va întâlni această tehnică de comunicare, chiar dacă unii dintre noi o folosim instinctiv. Numele provine din latinescul assert, care înseamnă a afirma, a cere, iar în general termenul de asertivitate poate fi înțeles ca autoafirmare sănătoasă. Autorul acestei strategii de comunicare este Andrew Salter și a prezentat principiile acesteia în anul 1949.

Reacționăm instinctiv la conflict, sau amenințări, atacând, sau fugind (sau stând nemișcați). Astăzi, nu mai trebuie să luptăm zilnic, la propriu, pentru viață, iar oamenii sunt, în plus, înzestrați cu capacitatea de comunicare verbală. Comunicarea asertivă, ne oferă instrumente pentru a nu reacționa agresiv (luptă), sau pasiv (fugă, îngheț) într-o situație neplăcută, pentru a nu ne lăsa purtați de emoții negative și pentru a obține un rezultat reciproc satisfăcător.

Abilitatea de comunicare

Asertivitatea este clasificată ca o strategie de comunicare și este înțeleasă ca abilitatea de a-și exprima în mod adecvat opiniile și sentimentele în comunicarea cu alte persoane. Adecvat, înseamnă gestionarea situațiilor conflictuale, sau a unei ciocniri de opinii, fără manipulare, agresivitate, sau pasivitate.

Scopul asertivității este un win-win, adică o stare, în care toți participanții la comunicare sunt mulțumiți de acordul rezultat și simt că interesele și drepturile lor au fost satisfăcute și respectate.

Asertivitatea în salonul de masaj

Munca unui maseur este mai ales despre relaxare și clienți relaxați, mulțumiți, dar în ea pot fi găsite și situații stresante. Câteodată poate fi vorba despre acte și instituțiile publice, sau de tratative cu proprietarii spațiului, dar și despre clienți, care întârzie la programări și au pretenție, ca maseurul să li se dedice în timpul său liber, sau în pauza de masă, poate fi vorba chiar și despre un clinet nemulțumit, eventual despre un client care depășește limitele etice.

În cadrul masajelor din centrele de wellness hoteliere, maseurii întâlnesc uneori clienți care insistă asupra unui masaj, în ciuda faptului că acesta nu le este recomandat din cauza contraindicațiilor, doar pentru simplul fapt că masajul este inclus în prețul sejurului de weekend.

Asertivitatea ne învață și cum să-i spunem NU clientului

Tehnicile asertive vă învață cum să exprimați calm dezacordul sau criticile și, de asemenea, cum să le acceptați, cum să acceptați și să exprimați laudele cu plăcere, să ascultați în mod activ, să vă afirmați pretențiile, să cereți favoruri (și să fiți conștienți că acest lucru nu este un drept) și să scăpați de tendința de a vă justifica acțiunile.

Abilități similare de comunicare vor fi cu siguranță utile în salonul de masaj, precum și în viața de zi cu zi, deoarece pentru a oferi un masaj bun, trebuie să fim maseuri relaxați și mulțumiți, iar acest lucru este greu de realizat atunci când suprimăm agresivitatea în noi înșine, sau ne simțim abuzați și nu știm să ne facem auziți.

O atitudine pozitivă în sensul interesului sincer față de oameni, sentimentele, opiniile și dificultățile lor, respectul pentru nevoile și valorile altor persoane și capacitatea de a-și exprima clar și onest dorințele și intențiile, pot ajuta maseurul să-și îmbunătățească semnificativ, nu doar practica de masaj, dar și viața de familie și relațiile în general.

Schimbările în comunicare se înavță prin repetiție

Vestea bună, este că asertivitatea este strâns legată de empatie, iar maseurii au această calitate din belșug. A învăța să comunici diferit necesită timp, efort și practică, principiile comunicării asertive și tehnicile acesteia, nu pot fi comprimate într-un singur articol.

Modificarea setării interne necesită, de asemenea, timp și efort sincer. Unele persoane au principii asertive învățate din familie, pentru alții va fi o noutate că pot reacționa diferit decât au făcut-o până acum.

Dacă sunteți interesat de acest subiec, folosiți-vă de literatura disponibilă și internet, sau vă puteți înscrie la un curs, în care, pe lângă teorie, veți încerca și abilități practice.

Îmbunătățirile în profesia de maseur, nu înseamnă doar să învățați noi tehnici de masaj, ci și să încercați să fiți o persoană echilibrată, relaxată și sănătoasă, încrezătoare în sine.

Articolul nostru v-a inspirat, pentru ceva nou, însă vă lipsesc echipamentele necesare?
[blue_block_text]

Comentarii la articol 0

Fiți prima persoană care adaugă un comentariu.