Ameliorarea durerilor de cap și a stress-ului. Instrucțiuni pentru masajul capului la domiciliu și beneficiile acestuia. | velvesa.ro

Ameliorarea durerilor de cap și a stress-ului. Instrucțiuni pentru masajul capului la domiciliu și beneficiile acestuia.

13.9.2021Fit și confortabilCitire până la 10 minut

Oboseală, stres, somn insuficient, căldură, statul la calculator, drumurile lungi cu mașina, aerul condiționat. Durerea de cap ne poate deranja nu doar vara. Dar ați știut, că pentru ameliorarea acesteia, poate fi suficient un masaj ușor? Noi vă oferim instrucțiunile, cum trebuie să procedați.

Masajul zilnic al capului

Masajul capului este o terapie foarte plăcută, pe care o realizăm în mod inconștient zilnic, atunci când pieptănăm și spălăm părul și scalpul. Chiar și copiii sunt cel mai adesea mângâiați pe cap și pe păr, iar „joaca cu părul”, adică pieptănarea și perierea acestuia, este la fel de îndrăgită acum ca și în secolele anterioare, când era utilizată mai mult pentru căutarea păduchilor, sau pentru smulgerea firelor cărunte.

O atingere iubitoare în zona capului, a feței, a părului și gâtului, calmează, ameliorează stresul, îmbunătățește starea de spirit și ameliorează agitația și durerea - atât fizică, cât și psihică.

Masajul capului este o delectare pentru simțuri. În sens profesional, o întâlnim cel mai adesea sub forma unui masaj clasic al capului și feței, masaj indian anti-stres al capului, sau terapie craniosacrală.

Masajul capului acasă – de ce aveți nevoie?

Pentru masajul capului vă puteți folosi de propriile degete și palme, sau de accesorii speciale, de exemplu îndrăgitul păianjen pentru masaj.

Dacă decideți să efectuați masajul cu ulei, alegeți uleiul de jojoba, măsline, cocos, argan, sau cel de migdale. După masaj, puteți lăsa uleiul în păr încă o jumătate de oră, sau chiar peste noapte, acesta va acționa ca o mască. Proprietățile nutritive ale uleiului, le puteți susține cu căldură (înfășurați părul într-un prosop încălzit), fapt care va relaxa și mai mult mușchii gâtului și a capului.

Uleiul îl aplicăm în păr doar cu vârfurile degetelor, pe care le înmuiem în mod regulat în ulei pe parcursul masajului. Pentru un efect mai bun, este recomandabil să încălziți uleiul de masaj, doar așezați recipientul cu ulei într-un castron cu apă fierbinte. Puteți adăuga și 2 – 3 picături de ulei esențial - foarte plăcut este cel de mentă, paciuli, lavandă, sau lemn de santal.

Pentru masajul capului puteți utiliza și ulei

Cum procedați

Așezați-vă pe un scaun confortabil. În cazul în care utilizați și ulei, acoperiți-vă umeii cu un prosop, pentru a nu păta hainele.

Masăm capul începând de la tâmple și partea superioară a frunții, cu mișcări circulare ușoare și lente. În partea păroasă, încercăm să masăm scalpul, pielea capului și nu doar să alunecăm cu degetele prin păr. Cu spirale și cercuri mai mari și mai mici masăm întregul scalp.

În partea din spate, unde se unește capul cu gâtul, găsiți secțiunea în care mușchii se întâlnesc cu craniul (capul se continuă cu gâtul) aici continuați masajul cu mișcări drepte de intensitate medie, pe o porțiune de 2-3 cm de la cap în jos pe gât/ceafă.

Începem în spatele proeminenței osului din spatele urechii și ne deplasăm cu aproximativ 1 cm spre coloana cervicală. În mijloc, unde este o adâncitură și coloana cervicală se pierde în craniu, încercuim doar în jurul acelei adâncituri și nu apăsăm pe coloana cervicală. Astfel procesăm gâtul pe ambele părți, de la ureche spre coloana cervicală. Cu mâna liberă, susținem fruntea persoanei masate, astfel încât mușchii capului și gâtului să fie cât mai relaxați posibil.

Dacă efectuăm auto-masajul capului, ne putem așeza capul pe mâna liberă sprijinită de masă. Mușchii gătului vor fi în felul acesta relaxați.

Pentru masajul capului putem folosi și accesorii

La părul mai lung, putem continua trăgând ușor dar ferm șuvițele de păr în direcția creșterii părului, sau drept în sus. Prindem șuvițe de păr mai mari în palme cât mai aproape de pielea capului, astfel încât să nu tragem prea tare. Ne concentrăm în principal pe zona din spate a capului, unde trăgând părul, tragem și pielea de pe gât.

Întindem degetele la ambele mâini și apăsăm pe scalp. Ne deplasăm simetric în diferite locuri de pe cap, tot la 2-3 secunde efectuăm o presiune ușoară după care eliberăm.

Apoi netezim părul cu mișcări lungi și blânde, ne folosim degetele ca pieptene. În cele din urmă, netezim întregul cap cu palmele ușor peste suprafața părului, folosind din mișcări lungi și blânde. Încheiem cu o mângâiere a gâtului și umerilor.

Întregul masaj al capului ar trebui să dureze cel puțin 20 de minute.

Ce beneficii ne oferă masajul capului?

Ideea masării capului ne vine în minte, mai ales atunci, când ne doare capul. Pe lângă bine-cunoscuta migrenă, al cărei atac direct trebuie tratat de obicei cu medicamente, adulții suferă cel mai adesea de așa-numita cefalee de tensiune.

Este o durere de cap ușoară până la moderată, pe ambele părți, adesea asociată cu durerea mușchilor gâtului, sau în spatele ochilor. Este legată de tensiunea musculară, așa că o provocăm noi înșine, prin statul incorect și ținerea rigidă a capului într-o poziție.

Masajul poate ajuta în cazul durerilor de cap

Adesea capul nostru răspunde cu durere chiar și la răcirea zonei cervicale, subestimarea regimului de hidratare, oboseală, stres, consum excesiv de alcool, cofeină și nicotină, oboseală excesivă a ochilor sau maxilarelor (scrâșnirea dinților, strângerea dinților) și afecțiuni respiratorii.

Cu cefaleea de tensiune, de obicei putem funcționa normal, dar este incomod și obositor și aproape întotdeauna ne conduce la ideea că trebuie să luăm medicamente pentru durere, sau să încercăm să ne ameliorăm starea altfel. Acest tip de cefalee răspunde cel mai bine la masaj.

Cu toate acestea, masajul capului ajută și la alte probleme:

  • Scade tensiunea arterială
  • Reduce stress-ul
  • Are un efect pozitiv asupra ameliorării migrenei
  • Are un efect pozitiv asupra creșterii și calității părului
  • Îmbunătățește circulația sanguină în zona capului și a gâtului
  • Ajută la o concentrare mai bună
  • Îmbunătățește memoria (circulația la nivelul creierului este îmbunătățită)
  • Ameliorează insomniile provocate de stress

Și ce ziceți capul dvs? Doare? Ați încercat masajul ca mijloc de ameliorare a durerilor de cap, stresului sau hipertensiunii arteriale? Vom fi fericiți dacă ne veți împărtăși experiențele dvs.

Articolul nostru v-a inspirat, pentru ceva nou, însă vă lipsesc echipamentele necesare?
[blue_block_text]

Comentarii la articol 0

Fiți prima persoană care adaugă un comentariu.

Acest site utilizează cookies, pentru a vă putea oferi cea mai plăcută experiență ca utilizator. Mai multe informații