Nu vă dați foc singuri: Maseurul și sindromul burnout - 7 chei ale prevenției (2/3) | velvesa.ro

Nu vă dați foc singuri: Maseurul și sindromul burnout - 7 chei ale prevenției (2/3)

22.6.2022Viața maseuruluiCitire până la 10 minut

Locul de muncă al maseurului, face parte dintre unitățile de îngrijire a corpului uman. Dar asta nu este totul, masând, atingem deseori și sufletul pacientului. Lucrul cu oamenii este foarte solicitant, iar conform studiilor, sindromul burnout nu ocolește deloc maseurii. Într-o serie scurtă de articole, vă aducem 7 sfaturi cheie, cum să evitați epuizarea și să aveți o carieră de maseur lungă și liniștită.

Dacă ați citit deja prima parte a miniseriei articolelor despre prevenția sindromului de burnout în munca maseurului, poate ați avut timp să vă gândiți deja la regimul dvs de hidratare, dietă, sport și la confortul dvs fizic în general. Astăzi vom trece de la partea fizică, la cea psihică a muncii unui maseur. Vom începe cu atitudinea potrivită în timpul masajului și vom trece la stabilirea limitelor.

Maseurul și sindromul de burnout

Cheia numărul 4: Postura

Un corp zvelt cu mușchi bine proporționați și un pat electric de lux, nu ne servesc la nimic, dacă nu avem o postură corectă în timpul masajului.

Bazele posturii corecte a unui maseur, ar trebui să le învățați încă din școala de masaj. Regula de aur a reglării mesei de masaj este, că pumnul închis al mâinii ar trebui să o atingă doar ușor. Totuși, trebuie să țineți cont, de exemplu, de înălțimea pieptului clienților, între o femeie mică și slăbuță și un bărbat înalt, poate fi o diferență de 10 sau 15cm. Dacă aveți o masă pliabilă, care nu poate fi reglată în înălțime cu clientul culcat pe ea, este întotdeauna mai ușor să coborâți centrul de greutate într-o poziție cu picioarele ușor depărtate, decât să încercați să masați în vârful degetelor.

Câteodată un pas mai în față, în spate, sau lateral face minuni și vă ajută să masați mai ușor. În timpul masajului folosim două posturi de bază – dreaptă și așa numita postură a trăgătorului cu arcul, postura cu un picior în față și altul în spate. În postura trăgătorului cu arcul ținem în față piciorul drept, dacă lucrăm în partea dreaptă și invers. Piciorul care este în spate, stă pe toată talpa, nu pe vârful degetelor.

Lucru cu greutatea întregului corp din postura trăgătorului cu arcul

Ambele posturi ne permit să exercităm o presiune bună, în direcția în care masăm. În acea direcție ar trebui să fie orientat întregul corp, începând cu vârfurile degetelor de la picioare, genunchi, șoldurile, pieptul, brațele și capul. Nu creăm presiunea prinderilor de masaj, doar cu mâinile noastre, forța urcă din picioare și din mijlocul (trunchiul) corpului.

Lucrați cu corpul dvs, masați conștient și nu ignorați primele semne de epuizare. Faceți sport, odihniți-vă, folosiți sauna pentru regenerare, criocamera, rabilitarea sau chiar și serviciile unui kinetoterapeut. Acesta poate analiza și postura dvs din timpul masajului și la nevoie o poate corecta.

Nu vă formați obiceiuri greșite. Unul dintre cele mai frecvente este masajul, de preferință pe partea principală și cu mâna principală. Dacă sunteți dreptaci, învățați să masați din partea stângă a patului de masaj, respectiv alternați în mod regulat părțile. Folosiți, de asemenea, mâna stângă, palma și degetele, chiar dacă poate părea mai puțin la îndemână la început.

Folosiți pentru masaj tot arsenalul. Dacă veți masa preponderent cu degetele mari și cu palmele, nu vă mirați că acestea vor fi obosite și suprasolicitate. Utilizați dosul palmelor, falangele, antebrațele și coatele, peste tot unde este posibil. În afară de masajul clasic suedez învățați și alte tehnici terapeutice de masaj, în cadrul cărora mâinile dvs se vor relaxa efectuând alte mișcări.

Fiți prezent și masați întotdeauna conștient. O atitudine relaxată, mintea prezentă și concentrată la ceea ce faceți, este rețeta nu doar pentru un masaj perfect, dar este și prevenirea accidentărilor, epuizării și a burnout-ului.

Cheia numărul 5: Limitele

Setarea unor limite corecte, este un element cu adevărat cheie, pentru un psihic sănătos și confort la locul de muncă. Mai ales în acele profesii, în care se lucrează cu oamenii.

Maseurii începători pun de obicei o presiune mare asupra propriei persoane. Se concentrează doar supra clienților, nu vor să pierdă nici unul. Prelungesc perioada stabilită a ședinței de masaj, pentru că vor să facă minuni. Se străduiesc pentru absolvirea cât mai multor cursuri complementare de masaj și de asemnea să străduiesc să-și adune cât mai mulți bani pentru un pat electric.

Stabiliți-vă obiective adecvate și luați-le pas cu pas. Obișnuiți-vă să faceți o mică evaluare a ceea ce ați realizat la sfârșitul zilei, săptămânii și lunii și ajustați-vă obiectivele în consecință. Începeți un alt curs de masaj, doar după ce stăpâniți deja bine tehnica de masaj a ultimului curs absolvit.

Maseurul trebuie să învețe să spună NU

Învățați să spuneți nu și să prețuiți timpul dedicat propriei persoane. Dedicați-vă clienților dvs deplin, dar nu vă privați pe dvs de pauza de masă, sau odihnă. Scăpați de clienții, care întârzie mereu la programare, sau nu vin deloc, fără să vă anunțe în prealabil, de cei care vă încarcă peste măsură cu problemele lor personale, sau de cei care vă fac propuneri nepotrivite.

Fiecare își cunoaște propria persoană cel mai bine, așa că stabiliți-vă propriul „plafon“ de solicitare fizică și psihică și planificați-vă masajele în consecință. Bineînțeles, cum am explicat și în prima parte a acestei serii de articole, suntem capabili să mărim limitele rezistenței noastre prin sport și prin antrenamentul rezistenței mentale. Însă, un număr de 37 de clienți pe zi (număr real de clienți al unui maseur de la un centru spa căruia nu-i vom dezvălui numele) este, să fim sinceri, într-adevăr puțin cam mult, dacă nu ca efort fizic, dar cu siguranț ca efort psihic și mental. Să îi explicați unui angajator (care nu a practicat masajul niciodată), că aveți și dvs propriile limite de rezistență, este uneori problematic. Însă totuși, vă sfătuim să încercați.

Aveți grijă de dvs și veți masa mult și fericit Nu uitați, că singurul lucru pe care nu-l putem influența, este genetica. De exemplu, palmele, sau degetele nu le putem mări, sau micșora, trebuie să învățăm să masăm cu ceea ce avem. Nu puteți influența nici înălțimea dvs. În schimb, puteți construi, proteja și îmbunătăți atât forța dvs fizică cât și cea psihică.

În ultima parte a acestei serii ne vom concentra asupra odihnei și a minții, mai exact asupra mindset-ului uni maseur. Cum stați dvs cu practicarea obiceiurilor sănătoase și setarea limitelor ?

Articolul nostru v-a inspirat, pentru ceva nou, însă vă lipsesc echipamentele necesare?
[blue_block_text]

Comentarii la articol 0

Fiți prima persoană care adaugă un comentariu.

Acest site utilizează cookies, pentru a vă putea oferi cea mai plăcută experiență ca utilizator. Mai multe informații