8 greșeli frecvente, făcute de maseurii fără experiență

14.6.2021Viața maseuruluiCitire până la 10 minut

Nu întrerupeți masajul pentru a răspunde, sau efectua apeluri telefonice, sau pentru îndeplinirea altor sarcini - pare neprofesionist. Iar dacă doriți să deveniți un masseur excelent, nu faceți nici una dintre greșelile pe care le menționăm în acest articol.

Masaj dureros, expresia încruntată a femeii

Un mediu neplăcut

În ceea ce privește atmosfera, clientul trebuie să se simtă plăcut și confortabil. Prin urmare, creați un mediu în salonul de masaj sau, la dvs acasă, fără dezordine, mirosuri neplăcute și zgomote deranjante.

În mod ideal, în loc de liniște, asigurați redarea unui playlist relaxant, care va ajuta clientul să se destindă perfect.

Gândiți-vă și la temperatura mediului în care masați. Clienții se dezbracă în timpul masajului, deci nu trebuie să fie frig în cameră, dar în același timp nu trebuie si fie nici exagerat de cald.

Masajul încălzește corpul, iar în combinație cu prea multă căldură, clientul s-ar putea simți inconfortabil și supraîncălzit.

Feriți-vă de echipamentele de calitate îndoielnică

Acordați o deosebită atenție și accesoriilor pentru masaj. Prosoapele, cearceafurile, sau ustensilele utilizate pe care nu ați avut timp să le curățați – astfel de accesorii nu vor face o impresie bună.

La fel de importantă este masa de masaj. Veți economisi poate, cât de cât, achiziționând un model de masă de calitate îndoielnică, dar clientul nu se va mai întoarce la dvs, dacă nu s-a simțit confortabil.

Vă recomandăm așadar, să alegeți o masă de masaj de calitate cu tetieră, decupaj pentru față și suport pentru brațe. Luați în considerare și materialul din care este confecționată masa.

Masă de masaj pliantă din lemn, Lipt®D-05
Masa de masaj Lipt® D-05 este realizată din lemn de fag de calitate.

Modelele de calitate inferioară, pot să nu fie la fel de puternice și rezistente, ca cele din lemn de calitate, sau ca paturile electrice, realizate din materiale metalice.

Și dacă tot vorbim despre material, nu uitați să analizați partea de sus a mesei de masaj. Aceasta, prin grosimea sa exactă și cu o husă anti-alunecare, vor crea un confort suficient pentru client.

Manifestări ale unei stări de proastă dispoziție

Cu siguranță veți fi de accord cu noi, că masseur-ul ar trebui să fie amabil, plăcut și grijuliu. Pur și simplu ar trebui să fie o persoană, în compania căreia, vă simțiți bine și care vă va oferi o experiență plăcută.

Oricât de imposibil ar părea, nu ar trebui deloc să manifestați o dispoziție proastă în fața clienților dvs. Iar asta, nu doar în timpul masajului, ci în tot timpul în care aceștia se află în salonul dvs. În cazul în care clientul observă starea de proastă dispoziție a masseur-ului, îi va fi mult mai greu să se destindă și să se relaxeze.

Maseur concentrat în timpul unui masaj clasic la spatelui

Un mod incorect de comunicare

Dacă ați crezut până acum, că, comunicarea ține de masaj în orice circumstanțe, aflați că nu este așa. Comunicarea este recomandată în timpul ședinței de masaj, doar atunci când este inițiată de către client.

Niciodată însă, nu vorbiți prea mult și pe cât este posibil, deloc, despre problemele dvs. Unii clienți meditează și se relaxează în tăcere în timpul masajului, ceea ce este de dorit în cele din urmă. Dacă le tulburi pacea cu cuvinte inutile, îți distrugi reputația.

Pe de altă parte, nu rămâneți nici complet tăcut. În cazul în care clientul inițiază conversația și chiar simte nevoia să vorbească, asculați-l și încercați să purtați o conversațIe relaxată cu el.

Ignorarea solicitărilor clientului

Unii clienți îi cer maseurului să nu treacă prin anumite zone ale corpului, sau să scadă presiunea în timpul masajului. Acest lucru se poate datora unei accedintări a acelei zone, unei tehnici specifice, sau doar pentru că este inconfortabil pentru ei. Deci, atunci când un client vă cere ceva, nu îl ignorați și respectați-i solicitarea.

Desigur, asta nu înseamnă că trebuie dvs să faceți totul. Pentru ca clientul să se simtă cât mai bine, trebuie să cădeți de comun acord cu privire la tipul de masaj și la alegerea tehnicilor.

Cu alte cuvinte, clientul vă va spune, de ce este interest și ce nu dorește. Dvs îl ascultați și în același timp îi recomandați o tehnică, care considerați dvs că i se potrivește. În acest fel, împreună veți găsi procedura de masaj, cea mai potrivită pentru clientul dvs.

Lipsa de concentrare în timpul masajului

Dacă nu ascultați clientul, este foarte posibil să vă gândiți la altceva și să nu vă angajați pe deplin în masaj. Cu toate acestea, însă, concentrația insuficientă poate lua mai multe forme. Clientul nu va fi mulțumit nici în cazul, în care veți întrerupe constant masajul.

Așadar, fără apeluri telefonice, sau gestionarea altor probleme personale. Atunci când masați un client, acordați-i tot timpul și energia. Astfel, îi arătați că este important pentru dvs și că doriți să îi oferiți, prin masaj, odihna și relaxarea de care are nevoie.

Dacă nu acordați suficientă atenție masajului, clientul nu vă percepe ca pe un profesionist și poate găsi cu ușurință un alt maseur în timp. În cel mai nefericit caz, puteți răni clientul, din cauza lipsei de concentrare. Și nici un maseur nu vrea să facă asta. Fie el experimentat, sau începător.

Masajul clasic, aerisire, fereastră deschisă

Supraevaluarea capacităților

Dacă tot vorbim despre experiențe și cunoștințe, nu le supraestimați niciodată. Cu alte cuivinte, nu înșelați și nu induceți în eroare clientul. Includeți în anunțul dvs, sau în fișa postului, doar acele tipuri de masaje pe care într-adevăr le stăpâniți.

În acest caz, este mai bine să menționați două – trei tipuri de masaje pe care le stăpâniți într-adevăr, decât să scrieți o listă lungă de tehnici și proceduri în care nu aveți suficientă experiență. Clientul va observa oricum efectul masajului asupra corpului său și dacă îl efectuați bine, sau nu.

Pentru a vă îmbunătăți în mod constant și pentru a putea să faceți cele mai bune afirmații la adresa dvs, urmați cât mai multe cursuri. Eventual, studiați câteva tehnici în detaliu și specializați-vă doar în masajele selectate.

Planificare incorectă

Deși s-ar putea să nu pară așa la prima vedere, maseurii nu muncesc doar atunci când fac masaj. Ei trebuie să se ocupe și de administrație. Iar dacă lucrează individual, în propriul salon, trebuie să și-l păstreze singuri în ordine și curățenie.

Ce vrem să spunem prin asta? Dacă tocmai începeți o carieră în masaj, nu uitați să vă planificați bine munca. Programați clienții la ore exacte și respectați-le, dar păstrați-vă și pauze scurte între masaje. Pe acestea le veți folosi pentru curățarea și dezinfectarea menționată a spațiului de lucru.

În plus, alocați-vă timp și pentru comandarea produselor și accesoriilor necesare, activități administrative și pauze pentru a mânca și a vă hidrata.

Drept urmare clienții dvs nu vor aștepta și vor ajunge într-un spațiu plăcut și primitor. Iar pe dvs acest lucru vă va ajuta să nu vă simțiți inconfortabil, cu îndatoririle neîndeplinite.

Articolul nostru v-a inspirat, pentru ceva nou, însă vă lipsesc echipamentele necesare?
[blue_block_text]

Comentarii la articol 0

Fiți prima persoană care adaugă un comentariu.